Heisann! Velkommen til fotobloggen min, koselig at dere stikker innom!
Denne bloggen har jeg laget hovedsakelig for å legge ut bildene mine, som jeg tar på små og store turer.
Jeg er en ivrig amatørfotograf, men dette er på ingen måte profesjonelle bilder. Men jeg håper de kan glede dere alikevel.
De første bildene er tatt med et Canon EOS 300d speilreflekskamera. Sommeren 2016 gikk jeg over til Canon EOS 500d.
Legg gjerne igjen en kommentar, gøy å høre hva dere syns.

søndag 27. oktober 2013

Skotfoss Bruk

Hei og hopp en regnfull søndag!! I dag er det visst noen der oppe som har bestemt seg for virkelig å åpne slusene. Det har stort sett regnet i hele dag og er vel egentlig mest en inne-dag. Men en kjøre tur ble det nå alikevel med litt fotografering under en paraply.
Tok meg en tur til gamle Skotfoss Bruk. Bruket på Skotfoss ble etablert av Union Co i 1891 ved Skotfossen ved Skienselvas utløp fra Norsjø. Produksjonen startet opp fra 1893; og fabrikken var noen år Nord-Europas største papirfabrikk. Anlegget og fabrikken trakk til seg et stort antall arbeidere, i stor grad fra Telemark, men det kom også mange fra Sverige. Tettstedet Skotfoss vokste fram rundt fabrikken. Fabrikken hadde sammenhengende virksomhet i nær hundre år, fram til den endelige avviklingen i 1986/87. (kilde; Wikipedia).

Ha en fortsatt fin søndag, alle!

Mette









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar