Heisann! Velkommen til fotobloggen min, koselig at dere stikker innom!
Denne bloggen har jeg laget hovedsakelig for å legge ut bildene mine, som jeg tar på små og store turer.
Jeg er en ivrig amatørfotograf, men dette er på ingen måte profesjonelle bilder. Men jeg håper de kan glede dere alikevel.
De første bildene er tatt med et Canon EOS 300d speilreflekskamera. Sommeren 2016 gikk jeg over til Canon EOS 500d.
Legg gjerne igjen en kommentar, gøy å høre hva dere syns.

lørdag 26. oktober 2013

Sjelefred..

Hei hei alle sammen! Ja nå har det faktisk blitt en stund siden jeg har fått delt noen bilder her på bloggen. Helgene er jo for det meste da jeg har tid til å ut og farte og ta bilder, og forrige helg kom jeg meg ikke ut da sønnen min Simen var syk.
Men i dag tok Sandra og jeg turen til Mølen i Vestfold. Mølen er en del av en endemorene fra istiden. Finere masser og mindre stein er blitt vasket ut og har etterlatt den karakteristiske ryggen av stor rullestein. Steinene er av bergarter fra store deler av Østlandet og viser at isen har flytt i hovedretning nord-sør. Kulturlandskapet på Mølen, med sine i alt 230 gravrøyser, er et av de mest storslagne i Norge. Her begravdes høvdinger og tjenere under små og store steinrøyser. Den imponerende samlingen av gravrøyser og den betagende beliggenheten ut mot havet gjør oldtidslandskapet på Mølen til et nasjonalklenodium.
 Området blir ofte benyttet som rasteplass av trekkfugler vår og høst, og det er observert 316 forskjellige fuglearter på Mølen. (kilde; Wikipedia).
Været på Mølen var helt strålende med knallfin høstsol. Det blåste også liten kuling og dette gjør jo sjøen helt fantastisk.
Å sitte i sola og blåsten og høre bølgene slå mot steinene gir rett og slett fred i sjelen....

Fin lørdagskveld videre, folks!

Mette








Gravhaug


Snedig formasjon på dette treet



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar