Heisann! Velkommen til fotobloggen min, koselig at dere stikker innom!
Denne bloggen har jeg laget hovedsakelig for å legge ut bildene mine, som jeg tar på små og store turer.
Jeg er en ivrig amatørfotograf, men dette er på ingen måte profesjonelle bilder. Men jeg håper de kan glede dere alikevel.
De første bildene er tatt med et Canon EOS 300d speilreflekskamera. Sommeren 2016 gikk jeg over til Canon EOS 500d.
Legg gjerne igjen en kommentar, gøy å høre hva dere syns.

søndag 29. september 2013

Bamble-land

Hallo igjen! I dag har jeg hatt en fin kjøretur med snuppa mi. Beinet er ikke helt på stell enda, så da blir det å dra steder som ikke innebærer å gå så mye.
Turen gikk utover i Bamble-land, første stopp var på Brevikstrand som var første campingplassen jeg og Bjørn lå på. Den gangen var Simen bare 2 år.
Videre utover kom vi da også til Valle, som jo om sommeren yrer av liv. Nå var det ganske høststille med bare en og annen turgåer å se. Men sjøen er alltid en fornøyelse å ta seg en tur til, mener nå jeg. Ingenting er som lukta av sjø og tang! På vei tilbake hadde vi en pit-stopp på Sjøterrassen, hvor restauranten var stengt for vinteren. Men flott er det jo ved sjøen der alikevel.
Videre hjemover ble det også en stopp på Olavskirken.
Olavskirken ruin (Skeidi kirke) er ruinene etter en steinkirke fra før 1150 i Bamble.
Kirken har sannsynligvis vært ca fire meter lengre enn hva ruinene antyder, og var i så fall Telemarks største steinkirke i eldre tid.
Den hadde en rekke uvanlige bygningstrekk, bl.a. lektorium og et eget rom for jordiske verdier, som i dag kalles «Mariakapellet». (kilde: altombamble.no).

Moro er det ihvertfall å leke seg med det nye kameraet, så noen bilder har det jo blitt i dag og.

Enjoy! :-)

Mette

 På brygga i Brevikstrand


Utsikten fra Valle utover fjorden


Noen venter tydeligvis spent på vinteren... (Den stod faktisk på brygga, altså!!)



To av mange "skatter" Sandra fant ved Sjøterrassen



Olavskirken ligger inne på kirkegården til Bamble kirke.






Mariakapellet

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar