Heisann! Velkommen til fotobloggen min, koselig at dere stikker innom!
Denne bloggen har jeg laget hovedsakelig for å legge ut bildene mine, som jeg tar på små og store turer.
Jeg er en ivrig amatørfotograf, men dette er på ingen måte profesjonelle bilder. Men jeg håper de kan glede dere alikevel.
De første bildene er tatt med et Canon EOS 300d speilreflekskamera. Sommeren 2016 gikk jeg over til Canon EOS 500d.
Legg gjerne igjen en kommentar, gøy å høre hva dere syns.

søndag 15. september 2013

Regnværs søndag

Hei og hopp! Håper du har hatt en fin søndag uansett om du som jeg har hatt MASSE regn idag. Skikkelig høstvær!
Men sånne dager kan også være fine på sin egen måte. Jeg startet dagen med å ta en tur i vogna for å få pakket litt sammen for vinteren og da jeg kom hjem fant jeg ut at en liten tur ut i regnet kunne være litt godt for et litt tungt hodet (etter en bytur i natt. :-) ).
Turen idag gikk oppover Luksefjellveien et stykke hvor jeg tilslutt fant en liten elv. Fasinerende med vannmassene som jaget nedover.
Deretter kjørte jeg nedover igjen og bestemte meg for en tur ved vakre gamle Gjerpen kirke. Utrolig fin og fredelig plass ved denne kirken som opprinnelig er fra ca 1100 tallet. På andre siden av vegen fant jeg også Hestehaugen hvor det står et minnes merke over de falne under krigen og en statue.  Kvinnen sittende i nasjonaldrakt skal symbolisere Mor Norge. Sønnen, som sitter på fanget holder henne fast i hånden og fester blikket på henne. Hun holder en beskyttende hånd rundt han, som et bilde på nasjonens behov for trygghet etter den grufulle krigen. 
Herlig klissvåt var det på tide å snu nesa hjemmover igjen, til søndagsmiddag og kos. 

Fortsatt fin søndag videre til dere alle!!!

Mette

  


Fine høstfarger!


"Mor Norge"


Gjerpen Kirke




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar