Heisann! Velkommen til fotobloggen min, koselig at dere stikker innom!
Denne bloggen har jeg laget hovedsakelig for å legge ut bildene mine, som jeg tar på små og store turer.
Jeg er en ivrig amatørfotograf, men dette er på ingen måte profesjonelle bilder. Men jeg håper de kan glede dere alikevel.
De første bildene er tatt med et Canon EOS 300d speilreflekskamera. Sommeren 2016 gikk jeg over til Canon EOS 500d.
Legg gjerne igjen en kommentar, gøy å høre hva dere syns.

søndag 29. november 2015

1. Søndag i advent

Heisann!
I dag har vi faktisk kommet frem til nest siste dag av november og i tillegg er det 1. søndag i advent! Wuhuuu, det nærmer seg jul! Og jammen var "Black friday" som inntok landet vårt på fredag godt for noe, da jeg faktisk fikk kjøpt de to første julegavene til en billigere penge.
I dag startet jeg dagen med noen bilder ved soloppgang. Det var stille og fint og den eneste jeg møtte på var en "gammel herremann" og eieren hans som var ute å gikk. Denne skjønne hvite gamle bokseren var glad for en klapp og litt kos fra meg før han langsomt spaserte videre.
Etter å ha fått med meg adventsmøte i Skien Misjonskirke hvor datteren min sang, gikk turen til Brekkeparken hvor det i dag var julemarked. Det eneste som manglet her var et lite snødryss for å gi den siste julefølelsen. Men jammen var det masse folk! Masse rart å se og kjøpe, fra diverse strikkede plagg til syltetøy og saft, til karameller og pinnebrød. Selv endte vi opp med hjemmelaga karameller som smeltet på tungen og pinnebrød som seg hør og bør er brent utenpå og nesten passe stekt inni.
Det ble også en rundtur inne på ærverdige Brekke Gård hvor historien om "Den grå dame" fremdeles fortelles til alle som vil høre på.
Nå er det kveld og det første av fire adventslys er tent hos oss. Bare 25 dager igjen til julaften!

Ha en fin kveld videre alle!

Enjoy!

Mette

















Det dekkes til julefest på Brekke Gård.



1 kommentar:

  1. Jeg kan ligsom helt se for meg hvordan førjuls tiden var i brekke parken i gammle dager, med slakt, såpe laging, stearinlys laging, kakebaking osv. Det er som å gå inn i en svunnen tid i bildene dine :)

    SvarSlett