Heisann! Velkommen til fotobloggen min, koselig at dere stikker innom!
Denne bloggen har jeg laget hovedsakelig for å legge ut bildene mine, som jeg tar på små og store turer.
Jeg er en ivrig amatørfotograf, men dette er på ingen måte profesjonelle bilder. Men jeg håper de kan glede dere alikevel.
De første bildene er tatt med et Canon EOS 300d speilreflekskamera. Sommeren 2016 gikk jeg over til Canon EOS 500d.
Legg gjerne igjen en kommentar, gøy å høre hva dere syns.

lørdag 18. januar 2014

Vinter i Kilebygda

Hei sann, alle! Nå håper jeg dere alle har hatt en fin lørdag. Her har det nå snødd i mange dager så endelig får man vel erklære vinteren for åpnet..... I utgangspunktet er ikke snøen min favoritt, men må jo innrømme (som jeg nok har skrevet før) at det gir en ny verden når det gjelder å ta bilder.
Trær og natur blir pent pakket inn i bomull og alt blir lissom så reint. Så da får man bare gjøre det beste ut av det, dra på seg vinterskoa og kjøre forsiktig.
ferden i dag gikk opp til fine Kilebygda. Her ble det en stopp ved kirken fra 1858 som ligger flott til ved Kilevannet som var dekket av is og snø. Dessverre var det ikke måket inn porten og opp til kirken, så da var det bare å begynne å vasse med snø opp til knea. Har jeg først bestemt meg for å ta bilder ved kirka så blir det sånn!!
Etter å ha vasset rundt og knipset i vei en stund, gikk turen ned igjen til Porsgrunn. Der tok jeg meg en liten tur på brygga på "Vessia" . Dette ble en kort tur da måkene som holdt til der nok ikke var helt enig i at dette var en god idè. De stupdykket rundt hodet mitt, muligens var de ute etter rosinbolla jeg holdt i handa. De roet seg nemlig litt da jeg kvittet meg med den.

Da nærmer det seg kvelden og den vanlige lørdagstacoen her i huset, så da er det bare å ønske dere alle en fin kveld videre.

Mette
Kilebygda Kirke

Kirkespiret

Snødekte Kilevannet




Minner fra en jul i vinduet til kirken


Voldsfjorden, tatt på vei til Porsgrunn igjen
Vessia i Porsgrunn




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar