Heisann! Velkommen til fotobloggen min, koselig at dere stikker innom!
Denne bloggen har jeg laget hovedsakelig for å legge ut bildene mine, som jeg tar på små og store turer.
Jeg er en ivrig amatørfotograf, men dette er på ingen måte profesjonelle bilder. Men jeg håper de kan glede dere alikevel.
De første bildene er tatt med et Canon EOS 300d speilreflekskamera. Sommeren 2016 gikk jeg over til Canon EOS 500d.
Legg gjerne igjen en kommentar, gøy å høre hva dere syns.

mandag 20. juli 2015

Herregården

Heisann!
Stikker innom nå en tidlig morgen for å dele bildene jeg tok på
Herregården i Larvik.
Herregården er en herregård som ligger på Herregårdssletta i Larvik.
Herregården ble bygget som residens for Ulrik Fredrik Gyldenløve, bygningen ble påbegynt i 1674 og stod ferdig til hans tredje bryllup med Antoinette Augusta von Aldenburg den 16. august 1677. Gyldenløve var greve i Laurvigen grevskap og stattholder i Norge. (kilde; Wikipedia)
Bygningene har senere blitt brukt til flere ting og man kan bl a se inn i et klasserom fra 50-60 tallet.
Herregården ble fredet i 1923.

Da får dere nyte sommeren videre, alle sammen!

Enjoy!

Mette




Portrett av Ulrik Fredrik Gyldenløve





Tjenertrapp



Grev Gyldenløves 300 år gammel spisestol

Grevens soverom

Utsikt til hagen









Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar