Heisann! Velkommen til fotobloggen min, koselig at dere stikker innom!
Denne bloggen har jeg laget hovedsakelig for å legge ut bildene mine, som jeg tar på små og store turer.
Jeg er en ivrig amatørfotograf, men dette er på ingen måte profesjonelle bilder. Men jeg håper de kan glede dere alikevel.
De første bildene er tatt med et Canon EOS 300d speilreflekskamera. Sommeren 2016 gikk jeg over til Canon EOS 500d.
Legg gjerne igjen en kommentar, gøy å høre hva dere syns.

onsdag 28. august 2019

Fjone

Heisann!
Som nevnt, har denne sommeren bestått av flere småturer og en av dem var en liten roadtrip gubben og jeg hadde til vakre Fjone i Nissedal i Telemark.
Fjone er ei lita bygd som ligger flott til på vestsiden av innsjøen Nisser og kan skilte med landets flotteste innenlandsstrender, man får nesten litt sydenfølelse når man ser disse strendene.
Fjone kan også skilte med Norges minste kabelferje som krysser er 500 m bredt sund i Nisser mellom Fjone og Sundsodden. Sambandet knytter sammen øst- og vestsiden av Nisser omtrent midtveis langs det ca 35 km lange vannet.
Bygda har fine camping- og turmuligheter dersom man vil bli et par dager.
Nevner også kjapt Treungenfestivalen som vi var så heldig å få oppleve et par uker seinere, Den arrangeres hvert år i Treungen som ligger kun et par mil fra Fjone og kan skilte med noen av de beste musikkopplevelsene en kan oppleve på festival. (Les mer om festivalen her: https://treungen.no/# )



Ha en fin dag videre!

Enjoy!

Mette

















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar